Pod nekonečnou oblohou

Kniha z nouze koupená. Dárek odemne pro mne. Svět po jeho konci a jedna z mála dalších hrdinek co nemám v 90% čtení chuť vytáhnout z knihy a namlátit jí. Nevím jak jinak bych měla představit první díl ze série Nebe: 

Pod nekonečnou oblohou

První díl futuristické postapokalyptické trilogie na pomezí fantasy, romance a dobrodružného příběhu. Hlavní hrdinové, Aria a Perry, pocházejí ze dvou radikálně odlišných společenských vrstev a vlastně by se neměli nikdy setkat, natož navázat vztah. Aria patří mezi obyvatele uzavřeného, vysoce technicky rozvinutého a izolovaného města, Perry zase do nebezpečného přírodního světa. Když Ariu vykáží z města za zločin, který nespáchala, domnívá se, že ji čeká okamžitá smrt – ve volné přírodě nemá šanci přežít. „Divoch“ Perry je pro ni jedinou šancí, jak se zachránit. Zakázaná láska a rozpolcená civilizace vzbuzuje mnoho filozofických, morálních a etických dilemat zrcadlících se v neobyčejném vztahu dvou hlavních hrdinů.
"Tolik nikdy, ve světě pod nekonečnou oblohou.“ Hezky se do něj hodíš, pomyslel si. Dívka, která nikdy nezmlkne."
Kdo si četl předchozí článek (Přírůstky za červen 0.2) už ví, v jaké situaci jsem si tuto knihu kupovala, ale i tak to tu znovu zmíním. Umřela mi teta a já nutně potřebovala nějaké rozptýlení, abych dokázala být silná. Potřebovala jsem být silná kvůli rodičům a tak jsem zašla do Levných knih, abych si udělala radost a našla si své rozptýlení. A já ho zkutečně našla.
Obálka dělá tisíce odlesků a první věc co mě napadla bylo, že by se mi líbil takový lak na nehty. Nesuďte mě, jsem pouze žena. Po dočtení mi ale došlo, jak moc se ty barvy ke knize hodí. Spousta odlesků pro tak nevyzpytatelné nebe, pro nekonečnou oblohu.
Co se stylu psaní týče, byla to trochu změna, alespoň pro mě. Už jsem skoro odvykla knihám psaným v er-formě. Ale to mi nezabránilo se do ní začíst. Rozhodně to téhle knize prospělo. Mohla jsem být s Perregrinem i s Arií i když zrovna nebyli spolu. Dalo to knize větší hloubku a srozumitelnost.
Když už jsem u hloubky, tak největší hloubku mají asi postavy Ariie a Perryho. Jen tyto dvě postavy jsou skutečně propracované. Hned po nich jsou Talon, Roar a pár další. Ostatní jsou zkrátka jen ostatní. Proto prosím neočekávejte naprosté spracování do detajlů jako je třeba u Pána prstenů. Tohle je prostě jen o pár postavách, ne o stovce. I když musím říct, že někdy mi to vadilo, protože jsem o vedlejších postavách chtěla vědět víc. Jenže to se u knih stává.
Takových postapokalyptických příběhů je hrozně moc. Je to poměrně oblíbené téma a mě, jako asi vědšinu čtenářů YA knih, baví. Hlavně, když je téma dobře zpracované. Zvláštní schopnosti díky Éteru, divoši a osadníci, obchod se smrtí a do toho ještě vstahová zápletka je něco co mě rozhodně oslovilo. Plánuji si proto dokoupit zbylé díly a přečíst si je.
"... a ona zjistila, že políbení bez důvodu je ta nejhezčí věc na světě, i když zrovna žvýká."
Nevím co víc ke knize dodat, protože cokoli dalšího by vyzradilo děj. Jsem moc ráda že jsem mohla dostat do rukou tuto knihu od Veronica Rossi a mám tu čest jí udělit krásných: 
7/10 bodů

Na závěr bych chtěla říct, že je to knížka pro čtenáře co si oblíbili Hladové hry, Divergenci a jim podobné. Hezké oddechové čtení co rychle utíká a i tak vás vtáhne do děje.

Jana

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knižní úlovek 0.1

Šepotání